Moderni verkkosivusto tuo boostia viestintään

Lähtötilanne
Suomalainen rakennuttamisen asiantuntija, Boost Brothers Oy, oli kasvanut nopeasti muutamassa vuodessa. Palvelutarjonta oli kasvanut, mutta vanhat verkkosivut eivät olleet pysyneet muutoksessa mukana. Paitsi sivujen sisältö, myös niiden ulkoasu ja tekniset toiminnallisuudet kaipasivat kipeästi uudistamista.
Selkeä sivusto rakennettiin vahvalle pohjalle
Sivustoon suunniteltiin kokonaan uusi visuaalinen ilme. Värit, fontit, kuvamaailma ja elementit toteutettiin niin, että kokonaisuus on selkeä ja rento mutta asiallinen.
Uuteen sivustoon rakennettiin varmatoiminen tekninen pohja Rajasoftin oman, pitkälle kehitetyn Starter-teeman päälle.
“Räätälöimme Boostin tarpeisiin teknisen pohjan, joka latautuu nopeasti ja mahdollistaa tehokkaan hakukoneoptimoinnin. Myös sisällönhallinta on aikaisempaa selkeämpi ja helpompi käyttää”, projektipäällikkö Isto Karttunen kertoo.



Koronapandemia laittoi aikataulun uusiksi
Projektin aikana alkanut koronapandemia toi Boostin sisällöntuottoon odottamattomia haasteita: poikkeustilanteessa sisällöntuotto laitettiin tauolle, minkä johdosta alkuperäisen suunnitelman mukainen aikataulu viivästyi. Työtä helpotti kuitenkin Rajasoftin tekemä selkeä suunnitelma, joka mahdollisti etenemisen omassa tahdissa.
Saumaton yhteistyö vei projektia sujuvasti eteenpäin
Yhteistyö sujui jouhevasti. Projektin johto oli asiantuntevaa, ja yhteyshenkilöt olivat hyvin tavoitettavissa. Kun projekti eteni systemaattisesti, kokonaiskuva pysyi hyvin hallussa.
“Koko ajan oli sellainen olo, että te tiedätte, mitä olette tekemässä. Oli selkeä suunnitelma, mitä tehdään ja missä vaiheessa. Huomaa, että olette tehneet näitä projekteja enemmänkin”, Marke Kylä-Liuhala sanoo.
Tuloksena vaikuttavampaa viestintää ja enemmän yhteydenottoja
Sekä Boostilla että Rajasoftissa ollaan tyytyväisiä lopputulokseen. Tavoitteet saavutettiin hyvin.
Verkkosivut palvelevat nyt huomattavasti paremmin kohderyhmiä. Uudistetut palvelut esitellään nykyisille ja potentiaalisille asiakkaille selkeästi ja kattavasti.
Myös rekrytointiviestintä on aikaisempaa tehokkaampaa: uusilla sivuilla työmahdollisuuksista ja työntekijöiden hyvinvointia lisäävistä henkilöstöeduista on paljon tietoa. Hakeminen avoimiin tehtäviin ja myös avoimen hakemuksen jättäminen on entistä helpompaa suoraan sivuilta löytyvällä lomakkeella.
Sivustolle tuotettiin uudet kuvat ja lisättiin uusia referenssejä. Sivuston uudistettu ilme ja sisällöt henkivät Boostin brändiä ja arvomaailmaa: erinomaisen asiakaskokemuksen tuottamista, työntekijöiden hyvinvoinnista huolehtimista ja kansainvälisen rakentamisen kärkiosaamista.
Monipuolinen yhteistyö jatkuu
Boostin ja Rajasoftin useamman vuoden kestänyt yhteistyö jatkuu verkkosivujen kehittämisen merkeissä.
Boost Brothers Oy
Boost Brothers Oy on suomalainen, vuonna 2009 perustettu rakennuttamisen ratkaisutoimisto. Yrityksessä työskentelee 30 rakennuttamisen ja talotekniikan asiantuntijaa. Sen liikevaihto vuonna 2021 oli 2,4 miljoonaa euroa.
Boost Brothers palvelee rakennuttamisessa, valmentamisessa, infrarakennuttamisessa, teollisessa rakennuttamisessa, tutkimuksessa ja kehittämisessä, palveluverkkosuunnittelussa ja pitkän tähtäimen suunnittelussa (PTS).
Boostin kilpailuetu perustuu tutkimuksen ja innovaatioiden hyödyntämiseen palveluissa.
Kiinnostuitko sivustouudistuksesta?