Ota yhteyttä

Soita asiakaspalveluumme
045 2666 778

Lähetä meille viesti:

    Tehokas ja näyttävä verkkosivusto hi-tech-yritykselle

    Scanoffice

    Pohjoismaiden suurin uusiutuvan energian tuotteiden maahantuoja Scanoffice Oy oli kasvanut voimakkaasti ja verkkosivut haluttiin uudistaa. Rajasoft loi Scanofficelle teknisesti, visuaalisesti ja sisällöllisesti korkeatasoisen sivuston, joka lisää yhtiön ja sen brändien näkyvyyttä sekä tuottaa runsaasti liidejä.

    Lähtötilanne

    Scanoffice on tehnyt Rajasoftin kanssa yhteistyötä pitkään. Edellisestä verkkosivu-uudistuksesta oli ehtinyt vierähtää useampi vuosi. Vuonna 2018 julkaistu sivusto oli palvellut erinomaisesti, mutta sen tekninen pohja oli vanhentunut. Vanhentunut tekniikka hankaloitti sivuston ylläpitoa ja sisällöntuotantoa.

    Uudistamishanketta suunniteltaessa todettiin, että myös sivuston rakenteessa ja sisällöissä on paljon parannettavaa. Myös visuaalinen ilme kaipasi selkiyttämistä.

    ”Lähdimme tekemään Scanofficelle alan parasta verkkosivustoa”, kertoo Rajasoftin projektipäällikkö Isto Karttunen.

    Huolellinen määrittely loi pohjan vaikuttaville sisällöille

    Projektin aluksi Scanofficen eri tuotteiden tyypilliset ostajat sekä heidän tarpeensa, kiinnostuksen kohteensa ja haasteensa kartoitettiin huolellisesti.

    Yritykselle suunniteltiin ostajapersoonia puhuttelevat ydinviestit ja asiakaslupaus, jotka vastaavat asiakkaiden tarpeisiin ja auttavat Scanofficea erottumaan kilpailjoista.

    ”Oli mahtavaa nähdä, että scanofficelaiset ymmärsivät ostajapersoonien määrittelyn arvon ja heittäytyivät innolla mukaan. Saimme määrittelystä erinomaista tietoa sisältöjen suunnitteluun”, sisällöntuoton projektipäällikkönä toiminut Laura Jorvala-Fekete kertoo.

    Myyntijohtaja Terho Jousimies, Scanoffice Oy.

    Koin ostajapersoonien määrittelyn erittäin hyödylliseksi. Se tehtiin huolella, ja siitä tuli hyvä lopputulos. Kotisivuilla on nyt huomioitu loistavasti eri asiakkaiden kirjo, niin tavalliset kuluttajat kuin tekniikkaan enemmän perehtyneet.

    Terho Jousimies
    myyntijohtaja
    Scanoffice Oy

    Uusi ilme heijastaa Scanofficen modernia brändiä

    Verkkosivut saivat kokonaan uuden visuaalisen ilmeen, jossa otettiin huomioon Scanofficessa samaan aikaan toteutettu brändiuudistus.

    “Visuaalinen uudistus meni täysin nappiin. Saimme luotua verkkosivustoon sellaisen tunnelman, kuin halusimme: korkeaa laatua, ympäristöystävällisyyttä sekä tulevaisuuden energiaratkaisuja. Hyvin erottuva uusi pikseligrafiikka viimeistelee sivut”, Isto Karttunen toteaa.

    Digimarkkinoinnin asiantuntija Kalle Lamminmäki, Scanoffice Oy.

    Uudet verkkosivut ovat raikkaat ja helppokäyttöiset. Olemme saaneet paljon hyvää palautetta siitä, miten hyvin eri kohderyhmät otetaan huomioon ja miten helposti kuluttajat löytävät nyt hakemansa tiedot.

    Kalle Lamminmäki
    digimarkkinoinnin asiantuntija
    Scanoffice Oy

    Projekti eteni tehokkailla sprinteillä

    Projektia tehtiin hyvin intensiivisesti sprintti-mallilla.

    “Yhteydenpito sujui todella hyvin, ja punainen lanka säilyi koko projektin ajan. Oli hyvä, että meitä haastettiin katsomaan asioita laajemmin kuin vain yhdestä näkövinkkelistä”, projektipäällikkönä Scanofficessa toiminut digitaalisen markkinoinnin asiantuntija Kalle Lamminmäki toteaa.

    Hänen mielestään projektissa omia haasteitaan toi uudistuksen laajuus ja siirrettävän sisällön määrä.

    “Scanoffilaisten kanssa on tosi mukava työskennellä. Huomaa, että he tietävät energiaratkaisuista kaiken”, Isto Karttunen kehuu.

    Meillä on erittäin luottamuksellista, hyvää yhteistyötä, ja molemminpuolista kunnioitusta. Rajasoftilla on erinomainen kyky kartoittaa yrityksen tarpeet ja löytää niihin ratkaisut. Palaverit ovat perin iloisia ja pirteitä, niissä on reipas ja rento tunnelma. Palaverin jälkeen on aina mukava fiilis.

    Terho Jousimies
    myynti- ja markkinointijohtaja
    Scanoffice Oy

    Markkinoiden paras jälleenmyyjähaku tuottaa liidejä

    Projektin aikana myös jälleenmyyjähaku uudistettiin täysin. Scanofficen tuotteita myy jo yli 2000 ammattitaitoista kylmä- ja sähköalan yritystä ympäri Suomen.

    “Tavoitteena oli luoda markkinoiden paras käyttöliittymä, tekninen vakaa alusta, joka on aikaisempaa selkeämpi, nopeampi ja helpompi ylläpitää. Mietimme, miten jälleenmyyjät nousevat hyvin kartalla esiin ja miten kuluttajat löytävät parhaiten lähimmät ja heille parhaiten sopivat jälleenmyyjät”, Isto Karttunen sanoo.

    Jälleenmyyjähaku parani todella paljon. Se tuottaa huomattavasti enemmän ja parempia liidejä kuin aikaisemmin. Eri tuotteita toimittavat, lähimmät jälleenmyyjät on nyt helppo löytää.

    Kalle Lamminmäki
    digimarkkinoinnin asiantuntija
    Scanoffice Oy

    Uusi sivusto pärjää hyvin kilpailussa ja on helppo ylläpitää

    Scanofficen verkkosivusto saa näkyvyyttä, ja kuluttajat löytävät nyt Scanofficen tuotteet hyvin verkosta. Myös alan ammattilaisille, kuten suunnittelijoille ja asennusliikkeille, on omat osiot.

    Uuden sivuston päivittäinen ylläpito ja sisällöntuotanto on helppoa. Koodaustaitoja ei tarvita ja yhtenäinen linja säilyy, vaikka sisällöntuottajia on useampia.

    Lisäksi uudet verkkosivut ovat viimeisintä tekniikkaa ja latautuvat todella nopeasti. Ne on tehty skaalautumaan hyvin myös Scanofficen tulevaisuuden tarpeisiin.

    Myyntijohtaja Terho Jousimies, Scanoffice Oy.

    Rajasoftissa palvelu on erittäin asiakaslähtöistä: meitä kuunnellaan ja meidän liiketoimintaamme perehdytään esimerkillisesti. Toimintaa hyvin eteenpäin vieviä kehitysehdotuksia tehdään erittäin proaktiivisesti. Pysymme hyvin ajan hermolla.

    Terho Jousimies
    myynti- ja markkinointijohtaja
    Scanoffice Oy

    Luukutuksesta digitaaliseen liidien hankintaan

    Scanoffice on tehnyt Rajasoftin kanssa yhteistyötä jo vuodesta 2016 saakka. Matkan varrella on kehitetty viestintää ja luotu uusia, kuluttajia palvelevia toimintoja verkkosivustoon.

    “Olemme käyneet Scanofficen kanssa yhdessä matkan, jonka aikana tuotteiden ovelta ovelle luukutus on lähes loppunut ja liidien hankinta muuttunut sähköiseksi. On ollut mahtavaa auttaa maan parasta energia-alan yritystä menestymään. Toimiala on kovasti kilpailtua verkossa ja haastaa siksi kiinnostavalla tavalla”, Rajasoftin perustajajäsen ja toimitusjohtaja Jarkko Sipilä sanoo.

    Digimarkkinoinnin asiantuntija Kalle Lamminmäki, Scanoffice Oy.

    Suosittelemme lämpimästi Rajasoftia viestinnän kumppaniksi ja sivustouudistuksen tekijäksi. Tekeminen on ammattitaitoista. On helppo edetä, kun sovituista asioista pidetään kiinni ja aikataulut pitävät.

    Kalle Lamminmäki
    digimarkkinoinnin asiantuntija
    Scanoffice Oy

    Scanoffice Oy – Kestävää teknologiaa

    Scanoffice on Pohjoismaiden suurin lämpöpumppujen maahantuoja ja puhtaan energian asiantuntija. Kestävyys tarkoittaa Scanofficelle sitoutumista tuotteiden korkeaan laatuun ja ympäristöystävällisyyteen.

    Vuonna 1984 perustettu kotimainen perheyritys on osa Scanoffice Groupia, joka muodostuu viidestä yrityksestä. Niistä Suomen markkinoilla toimivat maahantuonti- ja tukkuliikkeet Scanoffice Oy, Oy Scanvarm Ab sekä aurinkosähkötuotteisiin keskittynyt Scanoffice Solar Oy.

    Tutustu Scanofficen uusiin kotisivuihin

    Tehdään tuloksia, sovi tapaaminen!

    Lähetä yhteydenottopyyntö tai soita asiakaspalveluumme 045 2666 778.

    Täytä yhteystiedot, me hoidamme loput