Ota yhteyttä

Soita asiakaspalveluumme
045 2666 778

Lähetä meille viesti:

    Asiakasportaalilla kasvua liiketoimintaan

    Ametro sai kasvua liiketoimintaan näppärän asiakasportaalin avulla.

    Ametro

    Pääkaupunkiseudun suosituin kotisiivouspalvelu Ametro halusi parantaa asiakaspalvelua ja vapauttaa asiakaspalvelijoiden aikaa myyntiin. Rajasoft toteutti modernin palvelualustan, josta niin asiakkaat kuin työntekijät saavat tarvitsemansa tiedot nopeasti ja helposti.

    Pääkaupunkiseudun suosituin kotisiivouspalvelu Ametro halusi parantaa asiakaspalvelua ja vapauttaa asiakaspalvelijoiden aikaa myyntiin.

    Lähtötilanne

    Ametron asiakaspalvelu kuormittui, kun asiakkaat kysyivät siivouspalveluita koskevia tietoja, kuten tulevan siivouksen ajankohtaa tai siivousajan vaihtamista. Ametro halusi järjestää asiakkaille mahdollisuuden saada tarvitsemansa tiedot vaivatta yhdestä paikasta mihin vuorokaudenaikaan tahansa.

    “Halusimme palvella paremmin nykyisiä asiakkaita ja vapauttaa asiakaspalvelijoiden aikaa uusien asiakkaiden hankintaan ja myyntiin. Tavoitteenamme on luoda kodin hermokeskus, palvelualusta, jonka kautta voisi hoitaa kaikkia kodin ylläpitoon liittyviä asioita ”, toimitusjohtaja Ville Haataja kertoo.

    Säännölliset tapaamiset sujuvoittivat projektin etenemistä

    Projekti alkoi taustajärjestelmän luomisesta ja rajapintojen selvittämisestä.

    “Lähdimme avoimin mielin tutkimaan, kannattaako kytkeä markkinoilla olevia sovelluksia Minun kotiini -portaaliin vai luoda toiminnallisuuksia suoraan järjestelmään. Testasimme eri vaihtoehtoja ja otimme niistä parhaat ratkaisut käyttöön”, projektipäällikkö Isto Karttunen Rajasoftista kertoo.

    Projekti eteni hyvin sovitussa aikataulussa.

    “Säännölliset tsekit joka viikko veivät projektia hyvin eteenpäin. Asetimme aina tavoitteet seuraavalle viikolle”, Haataja sanoo.

    “Oli hyvä, että Rajasoftissa oltiin realistisia ja kerrottiin, kuinka paljon aikaa ja resursseja kunkin toiveen toteuttaminen teknisesti vaatisi. Näin projekti ei paisunut liikaa.”

    Ametron toimitusjohtaja Ville Haataja.

    Rajasoftissa on asiantuntevia ja ammattitaitoisia osaajia, joita voi lähestyä matalalla kynnyksellä.

    Ville Haataja
    toimitusjohtaja
    Ametro Oy

    Selkeä ja moderni ulkoasu helpottaa navigointia ja vahvistaa Ametron brändiä

    Palvelualustasta tehtiin ensin pilottiversio, jota testattiin käytännössä. Testitulosten perusteella käyttöliittymää ja sen ulkoasua muokattiin tarpeita vastaavaksi.

    Portaalin moderni ja selkeä ulkoasu tekee sen käyttämisestä miellyttävää.

    “Palveluportaali viestii, että Ametro on edistyksellinen ja laadukas. Se mahdollistaa yrityksemme kasvun”, Haataja toteaa.

    Asiakkaat voivat helposti tarkistaa tulevat ja menneet siivouskerrat, perua siivouksen tarvittaessa.

    Asiakasportaali palvelee ympäri vuorokauden

    Rajasoft teki palvelualustaan toiminnallisuuksia, jotka nopeuttavat ja selkiyttävät asiointia. Asiakkaat voivat helposti tarkistaa tulevat ja menneet siivouskerrat, perua siivouksen tarvittaessa, ostaa lisäpalveluita ja lähettää viestejä.

    Käyttöliittymä integroitiin toimimaan yhdessä ZenDesk-ohjelmiston kanssa, jolloin asiakkaiden viestit ja puhelut kirjautuvat samaan järjestelmään. Tämä varmistaa, että kaikki pysyvät ajan tasalla ja asiakkaat saavat hyvää palvelua.

    Siivousten raportointi on vaivatonta

    Työntekijöiden siivousten raportointia ja työajan kirjausta helpotettiin tekemällä niille omat toiminnallisuudet. Siivoojien kirjautumista kohteeseen helpotettiin qr-koodin avulla.

    Ametron toimitusjohtaja Ville Haataja.

    Asiakkaat ovat käyttäneet palvelua hyvin aktiivisesti. Asiakaspalvelijamme pystyvät nyt paremmin palvelemaan uusia asiakkaita ja keskittymään myyntiin, kun nykyisten asiakkaiden asiat hoituvat hyvin ns. back officen kautta.

    Ville Haataja
    toimitusjohtaja
    Ametro Oy

    Onnistunut back office

    Myös työntekijät ovat suhtautuneet uuteen palveluun positiivisesti.

    “Minun kotini -palvelun käyttö on siivoojillemme tervetullutta vaihtelua ja vahvistaa heidän ammattiylpeyttään.”

    Käyttöliittymä integroitiin toimimaan yhdessä ZenDesk-ohjelmiston kanssa, jolloin asiakkaiden viestit ja puhelut kirjautuvat samaan järjestelmään.
    Minun kotini -palvelun käyttö on siivoojillemme tervetullutta vaihtelua ja vahvistaa heidän ammattiylpeyttään.

    Kokonaisvaltainen kumppanuus auttaa onnistumaan

    Rajasoft loi käyttöliittymän, joka ei ole pelkästään erillinen tekninen portaali, vaan osa Ametron liiketoiminnan kokonaisuutta.

    “Olemme tehneet toimivaa yhteistyötä jo usean vuoden ajan. Rajasoft ymmärtää meidän liiketoimintaamme ja tavoitteitamme ja ottaa koko meidän toimintamme hyvin huomioon. Näin myös käyttöliittymästä tuli onnistunut osa toimintaamme, eikä mikään erillinen tekninen portaali”, Haataja sanoo.

    Pitkäjänteinen kehitys jatkuu

    Rajasoft toteutti Ametrolle käyttäjälähtöisen palvelualustan, joka skaalautuu hyvin tuleviin tarpeisiin.

    Ametro haluaa palvella paremmin myös uusia asiakkaita. Suunnitteilla oleva verkkokauppa mahdollistaa heille palveluiden ostamisen suoraan verkkosivuilta.

    Tulevaisuuden visiossa asiakasportaaliin voidaan ottaa mukaan myös muita palveluntarjoajia. Silloin asiakkailla on mahdollisuus saada siivouspalveluiden lisäksi myös muut kodin huoltopalvelut samasta paikasta.

    Ametro Oy

    Vuonna 2001 perustettu Ametro on luotettava ja vastuullinen yritys, jota ei turhaan kutsuta pääkaupunkiseudun suosituimmaksi kotisiivouspalveluksi: tyytyväisiä asiakkaita on jo yli 2000. Pitkät asiakassuhteet ovat Ametron ylpeydenaihe, ne kertovat luottamuksesta.

    Ametrolla on oma, itse koulutettu henkilökunta. Henkilökunta koostuu filippiiniläisistä ammattilaisista, joiden korkea työmoraali ja iloisuus heijastuvat jokaiseen siivoustyöhön. Kaikki Ametron siivoojat ovat vakituisessa, kokoaikaisessa työsuhteessa.

    Tutustu Minun kotini -portaaliin

    Tehosta asiakaspalvelua ja kasvata myyntiä – Kysy lisää asiakasportaalin luomisesta!

    Suunnittelemme yrityksellenne räätälöidyn palveluportaalin, jonka avulla tehostatte asiakaspalvelua ja lisäätte myyntiä. Integroimme käyttäjäystävällisen käyttöliittymän olemassa oleviin järjestelmiin ja räätälöimme sen täyttämään juuri teidän yrityksenne tarpeet.

    Uniikki asiakasportaali tarjoaa asiakkaillenne nopean ja helpon tavan saada tarvitsemansa tiedot ja hoitaa asioita vaivattomasti. Sen avulla voitte tarjota asiakkaillenne ainutlaatuisen ja personoidun palvelukokemuksen, joka erottaa brändinne kilpailijoista.

    Soita tai täytä alla oleva lomake, niin katsotaan, miten voimme viedä asiakaspalvelunne uudelle tasolle ja saavuttaa hyviä tuloksia!

    Tehdään tuloksia, sovi tapaaminen!

    Lähetä yhteydenottopyyntö tai soita asiakaspalveluumme 045 2666 778.

    Täytä yhteystiedot, me hoidamme loput